تبلیغات
ورزشی*کشتی *بدنسازی
دوشنبه 24 آذر 1393

معرفی کمربند های کاراته

   نوشته شده توسط: اسماعیل جلالی    نوع مطلب :ورزش رزمی ،


ترتیب رنگ کمربند در کاراته به ترتیب زیر می باشد:

رده های زیر مشکی با “کیو” و رنگ کمربند هر دو مشخص می شوند. به ترتیب از “کیو” ۹ تا “کیو” ۱

۹- سفید یک   ۸- سفید دو   ۷- زرد   ۶- سبز   ۵- آبی یک   ۴- آبی دو   ۳- قهوه ای یک   ۲- قهوه ای دو   ۱- قهوه ای سه

سیاه(مشکی): دان یک تا دان ده

فلسفه رنگ کمربند ها در کاراته:

کمربند سفید:  به معنای پاکی است و جواز شروع فراگیری کاراته میباشد! سفید نشانه پاکی  صداقت  صلح و دوستی است

کمربند زرد:  نشانه این است که هنرجو مانند جوانه ای است در حال رشد!  جوانه گیاهان اوایل رشد به رنگ زرد هستند. زرد بیانگر امید و کوشش است

کمربند سبز:  نشانه ی دفاع است و هنرجویی  که به این مرحله می رسد می تواند از خود و دیگران دفاع کند! توانایی دفاع از: کاراته و  خود  و دیگران

کمربند آبی:   وقتی «کاراته کا» از رنگ آبی بهره می گیرد به آرامش دست یافته است همچون آرامش آسمان آبی و دریا! اینک سر به آسمان کشیده و از گزند طوفانها در امان است.اینک آرامش یافته است.حالا  «کاراته کا» درختی  شده  که می تواند به راحتی چون چتری خود و دیگران را محافظت کند

کمربند سیاه: کاراته کا با کمربند سیاه  درگیر روحیه ای تهاجمی و دنیای ناشناخته ها  است! زمانی که به کمربند سیاه دست می یابد تازه متوجه می شود که  بیشتر در محا صره ناشناخته ها قرار دارد!  روحیه تهاجمی که درطی سالها یافته با  آرامشی که درطی سالها آموخته با هم او را صبور ساخته است.در مقابل ناشناخته ها با مهارتی که در خلال سالهای تمرین یافته به پا می خیزد و به شناسایی درون خود می پردازد!. روحیه ی سرسختی و تسلیم ناپذیری که در خلال تمرینات کسب کرده «کاراته کا» را  وا می دارد تا در میان ناشناخته ها  گام بردارد و با تجربیات قبلی آنها را بسنجد.

احترامی که مردم نسبت به رنگ سیاه دارند،هر «کاراته کا» را به سوی کشف واقعیات زندگی سوق می دهد.

دارنده  کمربندسیاه  میتواند  علیه  مهاجم  و بی عدالتی و جهل قیام کند.

سیاه رنگ ناشناخته ها،رنگ بیم و هراس و رنگ یاس و ماتم است



برچسب ها: کاراته/کمربند/رنگ ،

دوشنبه 24 آذر 1393

ویدیو تمرین باز کردن 180 درجه پا

   نوشته شده توسط: اسماعیل جلالی    نوع مطلب :آموزش ،

[http://www.aparat.com/v/9RtYw]


برچسب ها: تمرین/180درجه/پا ،

جمعه 21 آذر 1393

اموزش فیگور

   نوشته شده توسط: اسماعیل جلالی    نوع مطلب :آموزش ،بدنسازی ،

[http://www.aparat.com/v/xJ48w]


پنجشنبه 20 آذر 1393

سپک تاکرا

   نوشته شده توسط: اسماعیل جلالی    نوع مطلب :آموزش ،ورزشی ،



سپک تاکرا (Sepak Takraw) ورزش نوپایی در کشور ماست . ورزشی که در حال حاضر دوران ابتدای شکل گیری خود را سپری می کند و میرود تا کم کم جای خود را در میان سایر ورزشهای توپ و تور باز کند . شاید بسیاری از شما چیزی از آن ندانید . به همین جهت بر آن شدیم تا از این ورزش کاملا " آسیایی وشرقی بنویسیم . سپک تاکرا (Sepak Takraw) ورزش نوپایی در کشور ماست . ورزشی که در حال حاضر دوران ابتدای شکل گیری خود را سپری می کند و میرود تا کم کم جای خود را در میان سایر ورزشهای توپ و تور باز کند . شاید بسیاری از شما چیزی از آن ندانید . به همین جهت بر آن شدیم تا از این ورزش کاملا " آسیایی وشرقی بنویسیم .
چندی پیش سپک تاکرا در ایران به جرگه ورزشهای حرفه ای سازمان تربیت بدنی در آمد و فعلا " به نام " تنجمن سپک تاکرا " زیر شاخه ورزشهای همگانی فعالیت میکند . در مقالات بعدی با سپک تاکرابازان ایرانی و رییس انجمن در ایران به گفتگو خواهیم نشست .

● پیش زمینه و تاریخچه
 

ورزش سپک تاکرا ۵۰۰ سال قبل توسط خانواده ای سلطنتی در مالزی پایه گذاری شد که البته آن زمان یک بازی درباری و سلطنتی بود . نام این ورزش از دو زبان گرفته شده . سپک Sepak در زبان مالزیایی به معنای ضربه زدن و تاکرا Takraw در زبان تایلندی یعنی توپ . هنگامی که این ورزش متولد شد تا حد زیادی شبیه ورزش ژاپنی "Kemari", بود .
عده ای به شکل دایره می ایستادند و با چوب به توب ضربه می زدند و ساعتها به این بازی می پرداختند . به همین دلیل بسیار شبیه بازی کماری بود که بازیکنان یک دایره بزرگ تشکیل می دادند . ساعتها بدون آنکه توپ با زمین تماسی پیدا کند به آن ضربه میزدند و تا زمانی که توپ به زمین می خورد جزو امتیازات آن گروه محاسبه می شد .
در سال ۱۹۶۵ این ورزش به چیزی شبیه والیبال امروزی با قوانینی شبیه آن انجام می شد . ضمن اینکه تور هم به آن اضافه گشته و کمی بین المللی تر شده بود .


ادامه مطلب

برچسب ها: سپک تاکرا/اموزش سپک تاکرا/قوانین سپک تاکرا ،

پنجشنبه 20 آذر 1393

معرفی دستگاه های بدنسازی

   نوشته شده توسط: اسماعیل جلالی    نوع مطلب :آموزش ،تصاویر ورزشی ،عکس بدنسازی ،بدنسازی ،

                                                                                                 به نام خدا

در این پست جهت اشنایی کسانی که تازه با رشته بدنسازی آشنا شدند و دوست دارند موقعی که وارد باشگاه میشند اسامی وسایل و دستگاه هایی که اونجا هست رو بدونند در این پست تصاویر و نام تعدادی از دستگاه ها رو میزاریم

میز لاری
دستگاه های بدنسازی میز لاریدستگاه بدنسازی جلو رانجلو ران


برای دیدن تصاویر بیشتر به ادامه مطالب برید


ادامه مطلب

برچسب ها: بدنسازی ،

پنجشنبه 20 آذر 1393

دانلود فایل اموزش بدمینتون و تنیس روی میز

   نوشته شده توسط: اسماعیل جلالی    نوع مطلب :آموزش ،


 

نتیجه تصویری برای تنیس روی میز   اموزش تنیس روی میز      download







نتیجه تصویری برای بدمینتون         اموزش بدمینتون                  download


برچسب ها: اموزش تنیس روی میز/اموزش بدمینتون/دانلود ،

پنجشنبه 20 آذر 1393

قوانین و مقررات طناب کشی

   نوشته شده توسط: اسماعیل جلالی    نوع مطلب :ورزشی ،


طناب کشی ورزشی است تیمی که بین دو گروه 8  نفره برگزار می‌گردد.

مسابقات این رشته مفرح ورزشی در داخل سالن، روی پیست و خارج از سالن روی چمن و ساحل  دریاها روی ماسه برگزار می‌شود در جشنواره‌ها و همایش‌های تفریحی نیز می‌توان این رشته ورزشی را بدون توجه به قانون و ضوابط مسابقات انجام داد.


·         لوازم و تجهیزات:

الف: طناب: طول طناب حداقل 33 متر و قطر طناب (‌محیط) 10 تا 12 سانتیمتر بوده و فاقد هرگونه گره است و دو سر طناب  نیز باید بسته باشد. جنس طناب از کنف خواهد بود.

·         علامت طناب: بمنظور انجام هر چه بهتر مسابقات و بالابردن سطح قضاوت داوران نوارها و علامت‌های روی طناب درج می‌گردند که اگر طناب کشیده یا جمع شود. داور بتواند آن را به راحتی ملاحظه نماید.


ادامه مطلب

برچسب ها: طناب کشی/مسابقات طناب کشی/قوانین طناب کشی ،

چهارشنبه 19 آذر 1393

مقررات و قوانین بسکتبال

   نوشته شده توسط: اسماعیل جلالی    نوع مطلب :بسکتبال ،




مقررات و قوانین بسكتبال

1- تعریف: 

بازی بسكتبال توسط دو تیم انجام می پذیرد كه هر تیم شامل 5 بازیكن می باشد، هدف آنها عبور دادن توپ از حلقه و ممانعت از گل زدن تیم مقابل است. اندازه زمین بسكتبال باید (28*15) یا (26*14) یا (24*12) باشد و ارتفاع زمین بازی تا سقف سالن باید هفت متر باشد.

تمامی خطوط زمین باید 5 سانتیمتر عرض داشته باشد: شعاع دایره ها باید 08/1 متر باشد. اندازه تخته باید 180 * 05/1 متر باشد كه با فاصله 09/2متر از سطح زمین نصب می گردد.

یك بازی بسكتبال با یك سر داور و یك داور، منشی، وقت نگهدار مسؤول 24 ثانیه، مسؤول تابلو و یك ناظر فنی مسابقات برگزار می شود. بازی بسكتبال با 5 بازیكن شروع می شود و با دو نفر هم می توانند ادامه دهند كمتر از دو نفر بازی انجام نمی شود. بازی در چهار پریوت ده دقیقه ای انجام می شود. بین ده دقیقه اول و دوم یك وقت دو دقیقه استراحت و بین ده دقیقه دوم و سوم كه نیمه اول هم نامیده می شود یك وقت ده تا پانزده دقیقه استراحت و بین ده دقیقه سوم و چهارم یك وقت دو دقیقه ای استراحت انجام می شود. تایم استراحت هر ده دقیقه، یك تایم استراحت یك دقیقه ای و ده دقیقه آخر تیمها می توانند از دو تایم استراحت یك دقیقه ای  استفاده نمایند.




ادامه مطلب

برچسب ها: بسکتبال/اشنایی با بسکتبال/اموزش بسکتبال/قوانین بسکتبال ،

چهارشنبه 19 آذر 1393

چند حرکت برای آب کردن چربی شکم و پهلو

   نوشته شده توسط: اسماعیل جلالی    نوع مطلب :چربی سوزی ،

حرکات ورزشی زیر میتوان برای آب کردن چربی دور شکم و کمر و پهلوها استفاده نمود. حتماً به خاطر داشته باشید قبل از شروع حرکات با کمی نرمش کششی بدنتان را آماده کنید.



      

برای دیدن تصاویر بیشتر به ادامه مطلب برید

                                   


ادامه مطلب

برچسب ها: حرکات شکم/ابکردن شکم /حرکات پهلو/اب کردن چربی پهلو/ورزش/ورزش شکم ،

دوشنبه 9 مرداد 1391

دانلود کتاب جامع بدنسازی سری جدید مخصوص موبایل

   نوشته شده توسط: اسماعیل جلالی    نوع مطلب :دانلود ،

دانلود کنید


جمعه 30 تیر 1391

دانلود کتاب ورزش بدنسازی مخصوص موبایل

   نوشته شده توسط: اسماعیل جلالی    نوع مطلب :دانلود ،

دانلود کنید


چهارشنبه 14 اردیبهشت 1390

شش راه برای رشد انفجاری بازو

   نوشته شده توسط: اسماعیل جلالی    نوع مطلب :بدنسازی ،

 

                 

واقعیت این است که هر بدنسازی خواهان دستیابی به حجمی بالاتر در عضلات بازو است و هر چند مطالب زیادی در این مورد ارائه شده، هنوز هم افراد بسیاری در رشد عضلات این بخش با دستیابی به شکل مورد نظر دچار مشکل هستند، خوشبختانه همیشه راه‌های جدید و نکات ظریفی برای بهبود و اصلاح روش‌های تمرین وجود دارد. و هیچ بدنسازی در دنیا نیست که بتواند ادعا کند برنامه تمرین او بهترین برنامه ممکن برای رشد هر یک از عضلات است و برای تمام بدنسازان دنیا مؤثر است. در اصل هر فرد برای این که بتواند به مؤثرترین برنامه تمرین برای خودش دست یابد به سال‌ها تجربه و کسب اطلاعات مختلف در زمینه تمرین نیاز دارد و حتی بهترین برنامه‌های تمرین هم پس از مدتی آثار مثبت شان کاهش می‌یابد و نیاز به تغییر و اصلاح دارند. بنابراین تصور نکنید می‌توانید برنامه‌ای را که برای فرد دیگری مؤثر بوده مورد استفاده قرار دهید و در زمان کوتاهی به رشد عضلانی مورد نظر دست یابید. بالعکس با ایجاد تنوع و استفاده از روش‌های مختلف در تمرین است که می‌توانید رشد عضلانی را تسریع کنید.
به این منظور شش نکته متفاوت را برای دستیابی به تمرینی موثرتر و دستیابی به رشدی جدید، بررسی خواهیم کرد:


ادامه مطلب

چهارشنبه 14 مهر 1389

تمرینات کششی و بدنسازی رزمی

   نوشته شده توسط: اسماعیل جلالی    نوع مطلب :تمرینات کششی و بدنسازی رزمی ،

مرینات کششی و انحطاف پذیزی بدن

طبیعت حیوانات به آنها می گوید که چه کاری را باید انجام دهند. شاید شما هم دیده باشید که اکثر حیوانات در طبیعت، بعد از اینکه از خواب بیدار می شوند، و یا قبل از اینکه قصد انجام حرکت خاصی را دارند، بدن خود را از لحاظ کششی و انحطاف پذیری آماده می کنند.
این حس در انسان ها نیز وجود دارد. ما انسان ها می دانیم که بدن مان از لحاظ انحطاف پذیری همیشه باید آماده باشد. بعد از استراحت چند ساعت و یا قبل از انجام کارهایی که از نظر فیزیکی بدن را تحت فشار قرار می دهند، لازم است تا بدن ما قابلیت کشش را تجربه کرده باشد.
اگر بدن ما از نظر کششی و انحطاف پذیری آماده باشد، بسیاری از مرض ها، دردهای عضلانی و غضروفی از ما دور خواهند شد. ضمن اینکه شرایط روحی و عصبی انسان نیز بسیار تقویت خواهد شد.


ادامه مطلب

پنجشنبه 1 مهر 1389

عكس كمیاب علی تبریزی

   نوشته شده توسط: اسماعیل جلالی    نوع مطلب :عكس های علی تبریزی ،

علی تبریزی

علی تبریزی


ادامه مطلب

چهارشنبه 31 شهریور 1389

مكمل های رژیم كاهش وزن

   نوشته شده توسط: اسماعیل جلالی    نوع مطلب :چربی سوزی ،

در کنار رژیم غذایی و برنامه تمرینی مصرف برخی از مکمل های غذایی می تواند

 به جریان چربی سوزی کمک بیشتری کند.

روغن ماهی

این روغن حاوی اسیدهای چرب ضروری امگا ۳ است که نه تنها برای سلامتی

 سودمند هستند.بلكه به افزایش سرعت سوخت و ساز كمك كرده و چربی سوزی

 را ارتقا میدهد.1 تا 2 گرم روغن ماهی را با 2 تا 3 وعده از غذاهای روز مصرف كنید.

چای سبز

چای سبز دارای تركیبات پنی فنول فعال بنام EGCG است. EGCG بواسطه سركوبی آنزیم تخریب

كننده نورپی نفرین(یك ناقل عصبی كه در تنظیم متابولیسم و چربی سوزی دخالت دارد)در

چربی سوزی اثر كمكی دارد.500 میلی گرم از عصاره چای سبز كه برای EGCG استاندارد شده

باشد را 3 بار در روز بین وعده های غذایی مصرف كنید.

كافئین

كافئین بواسطه توانش در چسبیدن به گیرنده های سلولهای چربی,چربی سوزی را

افزایش می دهد.این كار باعث میشود تركیبات خامی كه به گیرنده های سلولها

 می چسبند و مانع از انتقال آنها میشونند نتوانند بچسبند.كافئین همچنین چربی

 بیشتری طی تمرین می سوزاند. مصرف200 تا 400 میلی گرم از كافئین را صبح ها و

 یك ساعت قبل از تمرین در دستور كار قرار دهید. 

كارنیتین

كارنیتین مكملی ضروری برای افرادی است كه به دنبال بدنی كم چرب تر توسط رژیم های كم

كربوهیدرات هستند. مصرف كربوهیدرات كمتر,بدن را وادار میكند تا چربی ها را برای انرژی

بسوزاند اما چربی ها نیاز به عواملی جهت تعلل و انتقال به داخل میتوكندری سلول ها

(محل سوختن)دارند.بدون مقادیر كافی ال كارنیتین,چربی سوزی آهسته میشود.5/1 تا 3 گرم

ال كارنیتین را همراه با صبحانه,قبل و بعد از تمرین مصرف كنید و همچنین در آخرین

وعده غذایی روز هم از آن بهره بجویید.


تعداد کل صفحات: 12 1 2 3 4 5 6 7 ...