تبلیغات
ورزشی*کشتی *بدنسازی - مكمل های رژیم كاهش وزن
چهارشنبه 31 شهریور 1389

مكمل های رژیم كاهش وزن

   نوشته شده توسط: اسماعیل جلالی    نوع مطلب :چربی سوزی ،

در کنار رژیم غذایی و برنامه تمرینی مصرف برخی از مکمل های غذایی می تواند

 به جریان چربی سوزی کمک بیشتری کند.

روغن ماهی

این روغن حاوی اسیدهای چرب ضروری امگا ۳ است که نه تنها برای سلامتی

 سودمند هستند.بلكه به افزایش سرعت سوخت و ساز كمك كرده و چربی سوزی

 را ارتقا میدهد.1 تا 2 گرم روغن ماهی را با 2 تا 3 وعده از غذاهای روز مصرف كنید.

چای سبز

چای سبز دارای تركیبات پنی فنول فعال بنام EGCG است. EGCG بواسطه سركوبی آنزیم تخریب

كننده نورپی نفرین(یك ناقل عصبی كه در تنظیم متابولیسم و چربی سوزی دخالت دارد)در

چربی سوزی اثر كمكی دارد.500 میلی گرم از عصاره چای سبز كه برای EGCG استاندارد شده

باشد را 3 بار در روز بین وعده های غذایی مصرف كنید.

كافئین

كافئین بواسطه توانش در چسبیدن به گیرنده های سلولهای چربی,چربی سوزی را

افزایش می دهد.این كار باعث میشود تركیبات خامی كه به گیرنده های سلولها

 می چسبند و مانع از انتقال آنها میشونند نتوانند بچسبند.كافئین همچنین چربی

 بیشتری طی تمرین می سوزاند. مصرف200 تا 400 میلی گرم از كافئین را صبح ها و

 یك ساعت قبل از تمرین در دستور كار قرار دهید. 

كارنیتین

كارنیتین مكملی ضروری برای افرادی است كه به دنبال بدنی كم چرب تر توسط رژیم های كم

كربوهیدرات هستند. مصرف كربوهیدرات كمتر,بدن را وادار میكند تا چربی ها را برای انرژی

بسوزاند اما چربی ها نیاز به عواملی جهت تعلل و انتقال به داخل میتوكندری سلول ها

(محل سوختن)دارند.بدون مقادیر كافی ال كارنیتین,چربی سوزی آهسته میشود.5/1 تا 3 گرم

ال كارنیتین را همراه با صبحانه,قبل و بعد از تمرین مصرف كنید و همچنین در آخرین

وعده غذایی روز هم از آن بهره بجویید.


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.