تبلیغات
ورزشی*کشتی *بدنسازی - نکات طلایی در پرورش اندام
جمعه 14 اسفند 1388

نکات طلایی در پرورش اندام

   نوشته شده توسط: اسماعیل جلالی    نوع مطلب :بدنسازی ،

           

1- ماهی یکی از منابع خوب پروتئینی است در هرم راهنمای غذایی در گروه گوشت ها قرار دارد و سرشاز از ویتامین ب - د - فسفر و سایر مواد معدنی است . مهمترین استفاده ماهی جهت پرورش اندام کاران اسید چربی به نام امگا 3 می باشد که از اسیدهای چرب مفید می باشد . زیرا اولا باعث کاهش خطر بروز بیماری های قلبی و عروقی می گردد ثانیا ماهی منبع خوب ویتامین - کلسیم و فسفر است و در حفظ استحکام و جلوگیری از پوکی استخوان و کم خونی هم یکی دیگر از فواید مصرف ماهی است . پیشنهاد دانشمندان خصوصا جهت پرورش اندام کاران که زیر تمرین وزنه های سنگین هستند و به قلبشان فشار زیادی می آید این است که ماهی را حداقل در هفته دوبار مصرف نمایند تا خطر حملات قلبی به کمترین درصد ممکن برسد . ضمنا مصرف ماهی سبب رشد - هوش بیشتر - طول عمر و سلامتی است و ضمنا مصرف ماهی موجب جلوگیری از پوسیدگی دندان است .

2 - سبوس گندم دارای فیبرات و مصرف آن روزانه 20 گرم برای پرورش ادام کاران توصیه می شود که ترکیب آن با مکمل پروتئین باعث افزایشحجم خواهد شد .

3 - دریافت پروتئین بیش از حد باعث تعادل منفی کلسیم می شود .( دفع کلسیم از راه ادرار ) بنابراین بدنسازان بیش از اندازه مورد نیاز بدن مکمل پروتئینی مصرف نکنند .

4 - از فواید ورزش افزایش توده استخوان ( قابل توجه کسانی که به ورزش علافه ندارند ) .

5 - روزانه یک لیوان عدس پخته ( عدسی ) بسیار مفید است .

6 - گیاهی که امروز فراموش شده است و دارای فواید بسیار زیادی برای استخوان بدنسازان می باشد (( پونه )) نام دارد که دارای کلسیم فراوان است بنابراین چرا قرص کلسیم مصرف می کنید و پونه را فراموش کرده اید . طبق نظر دانشمندان هر 100 گرم پونه دارای 1000 میلی گرم کلسیم است .

7 - نشر از جانب بهترین تمرین برای افزایش حجم و پهنای بخش میانی دلتوئید است .

8 - منابع حاوی کربوهیدرات برای افزایش وزن و حجم عبارتند از : جو - سبوس - آرد گندم و برنج - سیب زمینی کبابی و آبپز - نان برنج مفید سوپ - میوه - آبمیوه - کیک و شیرینی می باشند .

9 - منابع حاوی پروتئین برای افزایش وزن و حجم عبارتند از : گوشت قرمز - جوجه و مرغ - گوشت چرخ کرده - تخم مرغ و پنیر می باشد .

10 - یک نوع روش تمرینی که طرفداران زیادای بین حرفه ای ها دارد و split نام دارد در هر روز قسمت خاصی از بدن تمرین داده می شود .

مثال :

شنبه ها : پشت و عضلات دو سر بازو

یکشنبه : پاها

دوشنبه : قفسه سینه - شانه ها - سه سر بازو

سه شنبه : پشت - عضله دو سر بازو

چهارشنبه : پاها

پنج شنبه : قفسه سینه - شانه ها - سه سربازو


Monte
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 01:12 ب.ظ
I'm really inspired with your writing abilities as neatly as
with the layout to your weblog. Is this a paid
topic or did you customize it your self? Anyway keep up
the excellent high quality writing, it's rare to peer a great weblog like this one today..
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر